Nieuws van TC en Bestuur

De zomercompetities gaan weer van start

Aan het weer merkt u het beslist ook: de zomer barst los. Dat betekent voor onze club dat vanaf deze week de zomerdrives gespeeld worden. Iedereen is daar welkom, lid of geen lid van VBV. Niet-leden betalen een bescheiden bijdrage van Є 2.50 per persoon per zitting. Als VBV-lid mag u op elk speelmoment gratis meespelen.

Niet alleen onze club houdt zomerinstuif – dat doen steeds meer verenigingen en de condities zijn meestal vergelijkbaar. Een overzicht van de zomeravonden in onze omgeving (Ede, Wageningen, Lunteren en Veenendaal) treft u bijgaand aan. Ga gerust eens buurten bij één van de verenigingen in de buurt!

Zomerkampioen

Nieuw is de zomerkampioen. De titel gebruikten we al – en er is een mooie fles wijn beschikbaar voor de winnaar (tenzij Han Oskam wint, want dan wordt het een assortiment bier…). De zomerkampioen bepalen we dit jaar via de clubranking. Dat werkt als volgt. In elke zitting waaraan een speler meedoet behaalt deze een ranking-score. Die scores houden we gedurende het zomerseizoen bij. Om zomerkampioen te kunnen worden moet u tenminste aan 2/3 van het aantal meetellende zittingen hebben deelgenomen. We tellen de ranking-scores bij elkaar op. Alle speelmomenten spelen 14 zomer-drives, dus het aantal meetellende resultaten is overal 9. Hebt u er meer, dan vallen weer de slechtste resultaten af. Het zomerkampioenschap is individueel. Op de pagina ‘Clubkampioen….’ bij de uitslagenservice vindt u achtereen­volgens een tab met de uitslag(en), een tab met de paren-ranking, een tab met de spelers-ranking en een tab met ‘Clubkampioenschap[ (individueel)’. Hier vindt U de tussenstand voor het zomerkampioenschap.

Prijsaanpassingen Bommms smaakmakers

Het bestuur heeft van Miranda Bom bericht ontvangen, dat in de afgelopen tijd de prijzen van leveranciers omhoog zijn gegaan. Daardoor ontkomt zij er helaas niet aan om de prijzen van de dranken in het restaurant te verhogen.

Met ingang van donderdag 7 juni zijn de nieuwe prijzen voor bridgeclub-leden als volgt:

Frisdrank      € 2.25

Bier tap         € 2.25

Bier fles         € 2.75

Wijn                  € 2.75

Koffie/thee    € 2.20

Cappuccino   € 2.40

De prijzen in het restaurant liggen hoger, dus u profiteert als clublid nog steeds van aantrekkelijke kortingen. Miranda vroeg ons er ook nog eens op te wijzen dat het restaurant geen (gratis) kraanwater kan leveren. Alleen voor mensen die medicijnen moeten slikken is een glaasje kraanwater beschikbaar. Het bestuur vertrouwt erop dat u hiervoor begrip hebt.

Bondsviertallen competities

Het is misschien vroeg, maar de bond is al bezig met de voorbereiding van het nieuwe competitieseizoen. Op dit moment zijn er vijf viertallen die namens onze club aan de bondscompetities deelnemen. Maar er kunnen er natuurlijk altijd meer bij. Als u interesse hebt om in de loop van de winter ook eens bij andere clubs op bezoek te gaan om een viertallenwedstrijd te spelen, meld u dan aan bij de TC!