Nieuwbrief Veenendaalse Bridgevereniging

‘t Is bijna zover: het tweede lustrum van onze vereniging.
De lustrumcommissie is al maanden in de weer om er wat moois van te maken. Maar liefst 180 leden hebben aangegeven dit feestje graag mee te vieren. We kunnen jullie nu vertellen wat je te wachten staat.

Welnu, jullie worden op zaterdag 2 februari a.s. om 11.30 uur verwacht in de

Kerkewijk zuid 115
3911 SC Rhenen

Bij binnenkomst ontvang je een “loopbriefje”, waarop staat aangegeven met wie, aan welke tafel en tegen wie je een aantal spellen bridge gaat spelen. Want naast gewoon een gezellige middag, willen we ook de gelegenheid geven om een kaartje te leggen in een lekkere ontspannen sfeer.

We beginnen na het welkom door de voorzitter, Adri van de Braak, en wat huishoudelijke mededelingen, om 12.00 uur met een brunch die verzorgd wordt door het team van de 3 Zussen.

Daarna gaan we bridgen. We zijn tenslotte een bridgeclub. We spelen drie rondjes van drie spellen. Je speelt met een partner die door loting is vastgesteld. De loting was wel op basis van je ranking: je speelt dus met en tegen clubgenoten van ongeveer gelijke sterkte. We spelen in zeven (!) lijnen.

Na drie rondjes hebben we even pauze en staat een drankje klaar.

Na nog eens drie rondjes zal het tegen 16.30 uur lopen en volgt een iets officiëler en een wat spannender deel van de middag: onze voorzitter zal wat zeggen, de uitslag van de bridgedrive wordt bekend gemaakt en de verloting gaat plaatsvinden. Onze lustrumcommissie is er in geslaagd om een groot aantal mooie prijzen beschikbaar gesteld te krijgen, merendeels geleverd door vriendelijke sponsoren.

Daarna hebben we tijd voor elkaar, gewoon een gezellige middag verder, waarin we worden vermaakt door een troubadour en waarin een surprise-optreden zal plaats vinden. Bier, fris en wijn zijn vrij beschikbaar en er worden wat warme hapjes geserveerd.

Om alles lekker soepel te laten verlopen, vraagt de lustrumcommissie jullie dringend om op tijd aanwezig te zijn.

In de week voorafgaand aan ons lustrum zullen er loten verkocht worden tijdens de reguliere speelmomenten op maandag, woensdag en donderdag. De opbrengst van de loterij wordt gebruikt om een deel van de kosten van ons feestje te dekken. Bij binnenkomst in de 3 Zussen is ook nog gelegenheid om loten te kopen.

We verwachten een prachtig feest te hebben met onze leden.

De lustrumcommissie,

Gonnie Albers